Love Beer campagne richt zich op vrouwen

Nederlandse bierbrouwers hebben de handen ineen geslagen om vrouwen bier-fan te maken. Ze hopen dat te bereiken met de Love Beer campagne.

Een recent onderzoek in opdracht van Brouwers van Nederland laat zien dat sociale conventies en mythes Nederlandse vrouwen ervan weerhouden een biertje te bestellen. Vrouwen hebben negatieve associaties bij andere bierdrinkende vrouwen. Zo is het volgens velen niet vrouwelijk, elegant en aantrekkelijk. De Love Beer campagne spreekt dit tegen.

Cees-Jan Adema, directeur Nederlandse Brouwers, is de initiatiefnemer van de Love Beer campagne. “Vrouwen van Nederland, laat je verrassen en volg je eigen smaak,” roept Adema op.

Bron: Dutchcowgirls

Gerelateerd

  • In ‘De wereld van mijn Dochter’ merkstrateeg bij de Rabobank, Marianne Bruijn, over financiële zelfredzaamheid van vrouwen.

  • Ondernemer Marian Spier over de toekomst van digitale verbondenheid

  • In de spotlight: Joyce van Dijk van HealthyWoman

  • H&M gaat samenwerken met Louvre