Armoede is sexistisch

Armoede is sexistisch, aldus 36 internationale invloedrijke vrouwen. Beyoncé, Meryl Streep, Lady Gaga, Sheryl Sandberg, Ariana Huffington.. slechts een greep uit de 36 namen die een brandbrief van ONE hebben ondertekend.De brief is verzonden aan Bondskanselier Angela Merkel en de Voorzitter van de Commissie van de Afrikaanse Unie, Dr. Nkosazana Dlamini-Zuma.

De brief adresseert armoede en de rol van vrouwen binnen dit wereldwijde gigantische probleem. ONE stelt dat als het probleem voor meisjes en vrouwen wordt opgelost, het probleem voor iedereen wordt opgelost en als er gevochten wordt voor vrouwenrechten, de rechten van iedereen zullen verbeteren.

Het doel van ONE: iedere vrouw en ieder meisje uit de armoede helpen voor 2030.

Bron: www.one.org

 

 

Gerelateerd

  • Vrouwen vormen nieuwe doelgroep reiswereld

  • Dit zijn de tuintrends van 2018

  • In de Media meer vrouwelijke experts door eerste boek in 2024

  • De leukste uitjes in de herfstvakantie: van München verkennen tot betoverd worden door duizenden lichtjes