Modeontwerpster Josh Veldhuizen heeft marketing tot een kunst verheven

De hardwerkende José Veldhuizen (29), beter bekend als Josh Veldhuizen, is een duizendpoot te noemen. Ze had eerst een glansrijke carrière als model en lanceerde vijf jaar geleden modelabel Josh V.; een bedrijf met een miljoenenomzet. De combinatie van haar creatieve brein en zakelijk inzicht hebben haar naar de top gebracht.

De carrière van Veldhuizen begon op vijftienjarige leeftijd toen ze werd ontdekt als model. Ze liep shows voor vrijwel alle Nederlandse couturiers. In 2010 kwam ze op het idee om een modelabel op te richten. Om ervoor te zorgen dat haar merk meteen op de kaart zou staan, bedacht ze het realityprogramma ‘Modemeisjes met een missie’ dat te zien was op televisiezender RTL 5. In de show waren onder meer de voorbereidingen en lancering van haar eerste collectie te zien.

https://www.instagram.com/p/BGCRPL4v12N/

Hiermee was het modemerk Josh V., waarbij Veldhuizen zich zowel met het creatieve proces als zakelijke gedeelte bezighoudt, geboren. Inmiddels, vijf jaar later, wordt haar collectie via de webshop www.joshv.com en in vierhonderd partnerstores, verspreid over negen landen, verkocht. Daarnaast heeft ze twintig collecties op haar naam staan. De meeste recente hiervan, Spring Summer 2017, werd afgelopen maandag geshowd. Ze omschrijft haar collecties als ‘toegankelijk en tegelijkertijd luxueus die thuishoren in de garderobe van iedere zelfbewuste vrouw”.

https://www.instagram.com/p/BHdEmqLDHyg/

Instagramfoto’s zorgen voor uitverkochte outfits

Een groot deel van haar succes heeft ze te danken aan het slim inzetten van sociale media. Zo vliegen outfits die ze draagt op haar Instagramkiekjes de winkels uit. “Soms plaats ik een selfie terwijl ik iets aan heb dat niet meer te koop is of pas over een half jaar in de winkels ligt. Dan krijg ik flink op mijn kop van de verkoopafdeling”, vertelt ze in een interview met De Ondernemer. Daarnaast is ze tien maanden geleden begonnen met vloggen. In de beelden komen onder meer reizen, backstagebeelden van modeshows en fotoshoots, haar vriend en familie en werkzaamheden op kantoor voorbij.

https://www.instagram.com/p/BCK7OKov1_J/

Lees ook:

Gerelateerd

  • Simone van Trojen zet handtekening onder Convenant Duurzame Kleding & Textiel

  • In de spotlight: oprichtster Simone Mark van Centrum Pedagogisch contact

  • Vrijwilligerswerk: 49% vrouw

  • “Facebook maakt net zo gelukkig als trouwen”