Virtual reality en BN’ers prijken op de Huishoudbeurs

Vanaf 20 februari vindt in de Amsterdamse RAI de 71e editie van de Huishoudbeurs plaats. Welcome to the future is de titel. Die toekomst neemt dan ook stormenderhand bezit van het dagelijks huishouden in de vorm van bijzondere gadgets en virtual reality, allemaal op de beurs te zien. En dan kun je ook nog een praatje maken met Barry Atsma.

Innovatief

“Vorig jaar vond de 70e editie plaats van de Huishoudsbeurs en toen werd er vooral teruggeblikt op de afgelopen decennia. ‘Dit jaar focussen we met het thema Welcome to the Future op wat er komen gaat,’’ vertelt beurswoordvoerster Petra IJmker. Volgens haar zijn bepaalde innovaties straks niet meer weg te denken uit ieder huishouden. Die nieuwe gadget zijn zo veel mogelijk aanwezig. Zo is er een futuristische spons die geen krassen of strepen kan achterlaten en bestaat er een dweil die geen water nodig heeft omdat hij een ingebouwd mini-waterreservoirtje bezit. Ook is er een koelkast met een zogenoemde dash-knop die bijvoorbeeld aangeeft wanneer de melk op is.”

Virtual Reality

“Wat ik zelf erg leuk vind, is de virtual reality lounge. Daar ligt een groot aantal vr-brillen met de laatste snufjes op dit vlak. Je kunt namelijk vanuit je woonkamer virtueel de Kalverstraat of elke andere winkelstraat inlopen, een winkel betreden en daar een kledingstuk uitkiezen en aanschaffen. Om te shoppen zonder een winkel te bezoeken en het toch helemaal te beleven, hoef je voortaan je huis niet meer uit.”

BN’ers

Behalve alle nieuwe gadgets treedt er zoals vrijwel elk jaar weer een compleet leger BN’ers aan. Het zijn artiesten, acteurs, YouTube-vloggers en Instagrammers. Dit jaar zijn dat onder anderen Wendy van Dijk (die de beurs opent), Patricia Paay, Jan Smit, Jim Bakkum, de 3J’s, Rens Kroes, Tomas Berge, Ferry Doedens en Barry Atsma. Doedens gaat niet acteren maar zingen en Barry Atsma is er om zijn nieuwste film te promoten, Knielen op een bed van rozen, naar de bestseller van Jan Siebelink. Hij zal zeer aanspreekbaar en aanraakbaar zijn voor alle beursbezoekers, zo wordt ons verzekerd.

Happy & Healthy

Naast nieuwe gadgets en BN’ers wordt er ook het gloednieuwe segment Happy & Healthy geopend. ‘’Hier kunnen bezoekers alles vinden voor een gezond en een gelukkig leven,’’ aldus IJmker.


 

Bekijk onze agenda voor meer evenementen.

Gerelateerd

  • HIDDEN: Vrouwelijke streetwear shoppen in Amsterdam

  • Drie vrouwen ontwikkelen na eigen (borst)kanker ervaringen een speciale beha

  • Zo pof je tamme kastanjes

  • Queen Elizabeth pronkt op cover van Vanity Fair