Voor de thuisblijvers: Dutch Touch Fashion in Florence

Angélique Westerhof, directeur van de Dutch Fashion Foundation, heeft afgelopen januari een overzicht van de Nederlandse modesector gepresenteerd in Florence tijdens Pitti Uomo, de grootste Italiaanse mannenmodebeurs.

De Nederlandse modesector staat bekend om zijn diversiteit en jonge en oogverblindende uitstraling.Tijdens de presentatie, die plaatsvond in de avond, toonden dertien merken hun collecties. Zo werden de elegante creaties en innovatieve mannenmode van merken als NŌN by KIM gepresenteerd, net als custom-made zakelijke mannenmode van The Makers en Circle of Gentlemen. Marcha Hüskes, Ready to Fish by ILJA and BYBROWN toonden hun prachtige collecties voor vrouwen. eudia en SeeMe waren erbij om accessoires te tonen. Ook DE PARME was aanwezige met de nieuwe LEAVES collectie. TouchéToday inspireerde met 3D innovatieve accessoires en MIPACHA liet zien dat modieuze, kleurrijke en fairtrade sneakers bestaan.

Ten slotte werd er couture getoond door Edwin Oudshoorn en ILJA.

Met Dutch Touch Fashion and Photography gaf het DFF, in de vorm van een combinatie van mode en fotografie, een overzichtstentoonstelling van de Dutch Touch door de jaren heen.

Bron: Dutch Fashion Foundation

Gerelateerd

  • Elvira George

  • Kijkje in het hoofd van autistisch kind

  • In the Spotlight: Roos Boer ontwikkelde een methode om ‘goed’ te scheiden: De KernAanpak

  • Ambulanceverpleegkundige Ronald de Jong klimt moedig in de pen en brengt mishandeling in kaart