Make-up verwijderen van magazine

Neutrogena, een merk dat onder andere make-up doekjes levert, bedacht samen met creatief bureau DM9DDB een bijzondere marketingstunt. Met de make-up doekjes kon de make-up van het model op de cover van weekblad Caras verwijderd worden.

De actrice Giovanna Ewbank stond op de cover van het magazine. Bij de uitgave van Caras werd een setje make-up doekjes meegestuurd, waarmee de lezers de make-up konden verwijderen. Doel van de actie was om de lezers ervan te overtuigen hoe goed deze make-up remover werkt.

Eerder deze maand werd door Nederlandse dermatologen streng geadviseerd om geen make-up doekjes meer te gebruiken. Het zou de huid meer kwaad dan goed doen. Welke (chemische) middelen er gebruikt zijn voor de doekjes van Neutrogena is niet bekend.

Gerelateerd

  • Kinderen beleven gevaarlijke verkeerssituaties met virtual reality-game

  • Thalita Ogtrop

  • borstkanker

    In de spotlight: directeur Alexander Monro Ziekenhuis Marjolein de Jong

  • In 2020 eerste vrouw op dollarbiljet