Kinderen geven hun ongezouten mening over Efteling-attracties
Ga je als ouder binnenkort met je kind een dagje naar de Efteling en ben je benieuwd welke attracties leuk zijn voor hem of haar? Vanaf 2 september neemt wekelijks een testpanel, bestaande uit zeven kinderen van tussen de acht en elf jaar oud, attracties van het pretpark onder de loep. “Baron 1898 en Villa Volta waren ook voor de grootste durfals best nog wel spannend.”
Voor de nieuwe Efteling-serie gaat presentatrice Nana Piguillet-Appiah op pad met het zogenoemde Efteling Kids Testpanel, een groep kinderen van tussen de acht en elf jaar oud, die zorgvuldig zijn geselecteerd bij een casting. In iedere aflevering testen drie kinderen van het panel een attractie, waaronder de achtbaan Baron 1898, waarbij je 37,5 meter omlaag stort, de houten achtbaan Joris en de Draak en wildwaterbaan Piraña. “De kinderen gaan attracties testen op een aantal punten, zoals of de attractie mooi, eng of leuk is. Daarnaast vertelt Nana feitelijke informatie, zoals of de attractie over de kop gaat, hoe groot je moet zijn om erin te mogen en of je er nat in wordt. Eenmaal getest geven de kinderen hun ongezouten mening en een eindcijfer”, aldus Amy Galatá die het format heeft ontwikkeld, geproduceerd en geregisseerd.
“Als voorbereiding op een dagje weg”
Het doel van de nieuwe serie is om kinderen voor te bereiden op een dagje weg. “We proberen altijd te luisteren naar de behoeftes van onze bezoekers en onze YouTube-abonnees”, zegt bedenker van de serie Sanne Brand. “Uit hun feedback bleek dat kinderen voorafgaand aan een bezoek aan de Efteling samen met hun ouders zich voorbereiden op hun dagje uit. Attracties spelen in deze voorbereiding een belangrijke rol. Vragen die kinderen met hun ouders behandelen, voorafgaand aan een bezoek, zijn onder meer: ‘Wat gaan we doen?’, ‘Waar mag ik in?’, ‘Waar durf ik in?’ en ‘Hoe lang ben ik nu?’. Zo is het idee voor Efteling Kids Testpanel ontstaan.”
Ben je benieuwd naar Efteling Kids Testpanel geworden? De serie van acht aflevering start 2 september en wordt wekelijks op het YouTube-kanaal van de Efteling geplaatst.