In de spotlight: Maaike de Reuver

Maaike de Reuver is het gezicht achter WE CANTEEN; Een onderneming die bedrijfsrestaurants omtovert tot een foodcourt waarbij een gevarieerd aanbod van eten en drinken wordt verzorgd door lokale ondernemers en leveranciers. ‘’Ik ben blij dat we geen prijzen meer winnen,’’ vertelt de succesvolle onderneemster.

Samen met vriendin Charlotte van Leeuwen startte Maaike tijdens haar studie filosofie WE CANTEEN. ‘’De catering in bedrijfsrestaurants was in onze ogen altijd erg standaard en traditioneel ingevuld terwijl je in de out of home markt juist zoveel leuke restaurants, traiteurs en foodcourts hebt.’’ Samen begonnen de twee vrouwen WE CANTEEN. ‘’We zijn een nieuw concept in de Nederlandse cateringmarkt. Vaak zie je dat mensen in het weekend uit eten gaan of foodfestivals bezoeken, maar tijdens hun werkdag eten ze eigenlijk altijd iets standaards. Daar wil WE CANTEEN verandering in brengen. Onze foodcourts zijn erg gevarieerd; van Japanse sushi tot superfoods salades, van Surinaamse roti tot hotdogs.’’

WE CANTEEN

Serieus genomen

Momenteel bestaat WE CANTEEN vijf jaar, zijn er zo’n driehonderd lokale ondernemers bij het bedrijf aangesloten en heeft WE CANTEEN diverse bedrijfsrestaurants gevestigd in grote bedrijven. Ook hebben ze verschillende prijzen gewonnen waaronder ‘Meest Innovatieve Catering Concept van Nederland’. Maaike vertelt: ‘’Eigenlijk ben ik blij dat we geen prijzen meer winnen. Op dat moment waren we er natuurlijk heel erg blij mee, maar bedrijven vonden het toch spannend om met ons in zee te gaan, omdat we steeds de stempel nieuw en innovatief op ons gedrukt kregen. Nu hebben we daar gelukkig geen last meer van en worden we serieuzer genomen.

Dromen

Inmiddels is WE CANTEEN aangesloten bij D&B The Facility Group, een integraal facilitair dienstverlener, en is Charlotte een andere richting op gegaan.

Maaikes droom voor de toekomst? De catering verzorgen binnen nog veel meer bedrijven waar dagelijks gemiddeld meer dan 200 gasten komen lunchen, in samenwerking met hun ondernemers en leveranciers. ‘’Om nog veel meer gasten te kunnen verblijden met een verrassende en gezonde lunch.’’


Lees ook:

Gerelateerd

  • De Wereld van mijn Dochter Trailer

  • Vluchtelingen. En nu?

  • Bewustwordingsproject ‘Sterke Verhalen van Sterke Vrouwen Wereldwijd’

  • Bijzondere modeshow tijdens FashionWeek Amsterdam: collectie gemaakt van afdankertjes Koningsdag