Groot make-up onderzoek

Stowaway Cosmetics en Poshly deden onderzoek naar het make-up gebruik van vrouwen. Zo kwamen ze er bijvoorbeeld achter dat 75% van de vrouwen hun make-up nooit opmaakt en 89% bewaart deze make-up ‘voor het geval ze het ooit nodig hebben’.

4.000 vrouwen tussen de 25 en 50 jaar deden mee aan het make-up onderzoek. Dit waren de belangrijkste resultaten:

  • De gemiddelde consument heeft meer dan 40 producten make-up in huis…
  • … Maar draagt dagelijks maar 5 van deze producten
  • Zelfs wanneer make-up de houdbaarheidsdatum heeft bereikt en voor onzuiverheden kan zorgen, voelt 82% zich schuldig als ze het product weggooien
  • Mascara is het minst lang houdbaar maar wordt het meest lang gebruikt door vrouwen
  • Slechts 1 op de 5 vrouwen vervangt haar mascara elke drie maanden, zoals het advies luidt

Een tip van de onderzoekers: houd de houdbaarheidsdatum goed in de gaten en houd je hier aan! Daarnaast geven zij het advies aan cosmeticaproducenten om kleinere verpakkingen te verkopen.

 

Gerelateerd

  • In de spotlight: Jet Teunis van kinderkledingmerk JETPAQ

  • Hoe word ik productiever?

  • yoni

    In de spotlight: Mariah Mansvelt Beck van Yoni tampons en maandverband van biologisch katoen

  • In the spotlight: Ondernemer Astrid helpt je bij de groei en het beheer van je webwinkel