Gezin uit Nootdorp bedenker van drie nieuwe succesvolle boterhampasta’s van de Albert Heijn

Dennis van Delden (43) uit Nootdorp vond het aanbod van boterhampasta’s beperkt en besprak dit met zijn gezin. De gezinsleden bedachten samen drie nieuwe varianten die inmiddels in 63 Nederlandse filialen van de Albert Heijn te koop zijn. “Het aanbod bestond uit chocoladepasta, pindakaas en speculoos, terwijl er zoveel verschillende smaken zijn.”

Dennis, die in het verleden bij verschillende bedrijven heeft gewerkt die actief waren binnen de sector met broodbeleg, was niet te spreken over het aanbod van boterhampasta’s: “Destijds vond ik al dat het aanbod binnen de zoete boterhampasta’s erg beperkt en saai was, zeker als je dit vergelijkt met jam”, zegt hij tegen het AD.

Hij sloeg samen met zijn vrouw Karina Visser en zijn dochters Annabelle (7) en Phileine (12) aan het experimenteren. Daarnaast voerde hij gesprekken met koks en producenten. Het uiteindelijke resultaat zijn drie boterhampasta’s.

Dennis bedacht zelf de ‘echte’ Hollandse speculaas. Het smeersel smaakt volgens hem niet naar een koffiekoekje, zoals dat bij de huidige speculoos het geval is, maar naar speculaas en kruidnoten. Phileine bedacht boterhampasta die naar stroopwafels smaakt en Annabelle kwam op het idee om kokospasta te maken.

De smaken die het gezin bedacht, zijn door een kok verbeterd. Vervolgens heeft Dennis de Albert Heijn benaderd die meteen enthousiast was over het vernieuwende broodbeleg. Inmiddels ligt het boterhambeleg in 65 filialen in Nederland en 35 in België. Als de verkoop goed gaat, zullen de boterhampasta’s in meer winkels verkocht gaan worden. De kans zit er dik in dat dat gaat gebeuren, want de eerste resultaten zijn positief.

Het gezin wil het niet bij deze drie boterhampasta’s houden en is dan ook alweer volop aan de gang met het ontwikkelen van nieuwe varianten.

Gerelateerd

  • In de spotlight: Pauline Dinkelberg van de Vereniging Afbouwmedicatie

  • Meer dan 200 gemeenten in actie tegen geweld tegen vrouwen

  • Voedselverspilling: de feiten

  • Unicef campagne tegen cyberpesten