Dit verdienen fashionbloggers die tot de top behoren met Instagram

Als je voor je plezier te vinden bent op Instagram, is het mogelijk moeilijk voor te stellen dat er fashionbloggers zijn die hun brood verdienen met het plaatsen van foto’s op het sociale medium, sterker nog sommige van hen zijn er schathemeltjerijk  mee geworden. De bedragen die zij verdienen, lopen uiteen, maar er zijn fashionbloggers die maar liefst 67.000 euro krijgen voor het plaatsen van een post.

Een anonieme bron laat aan de Independent weten dat veel fashionbloggers zo’n 22.000 euro verdienen met een gesponsorde Instagrampost. Volgens Candace Fremder van PR-bureau Thrsxty betalen merken, om toegang te krijgen tot relevante volgers, tussen de 1.670 en 33.3000 euro. Zij laat weten dat de fashionbloggers die tot de top behoren beginnen met een vraagprijs van 55.500 euro.

Bedrijven zijn bereid om zulke hoge bedragen voor een post neer te leggen, omdat sociale media een groter publiek bereiken dan gedrukte media en in een stuk snellere tijd. Dat posts zo’n groot bereik kunnen hebben, komt  door de immense populariteit van sommige fashionbloggers. Zo heeft de Nederlandse Negin Mirsalehi 3,4 miljoen volgers.

Volgens Fender adverteren merken ook graag op Instagram, omdat consumenten eerder kleding, accessoires en andere producten aanschaffen als een persoon die ze vertrouwen en tegen opkijken, ze aanprijst, dan als ze een advertentie in een tijdschrift tegenkomen.

Gerelateerd

  • Auteur Daisy Goddijn helpt ondernemers bij het schrijven van een boek: ‘‘Vrouwen mogen vaker hun verhaal delen omdat ze daarmee meer impact kunnen maken’’

  • In de spotlight: oprichter van Sustainable Fashion Gift Card Nanette Hogervorst

  • In de spotlight: voorzitter Landelijk Expertisecentrum Sterven Ineke Visser

  • In de spotlight: coach voor kinderen, ouders en gezinnen Sofie Frankenhuis