In de spotlight: Malou van der Broek van Lola + Lou

Malou van der Broek is oprichtster van Lola + Lou. Een mooi maar toch comfortabel lingeriemerk met een edge en een eerlijke prijs. ‘’Het dragen van mooie lingerie heeft bij mij hetzelfde effect als een goed paar hakken.’’

Malou richtte Lola + Lou op, omdat ze heel erg van lingerie houdt, maar nooit kon vinden wat ze echt wilde. ‘’Het was óf te duur, óf de kwaliteit liet te wensen over. Daarnaast vond ik het aanbod vaak helemaal niet spannend of vernieuwend. Vanuit die frustratie is het idee om voor mezelf te beginnen ontstaan, maar het heeft nog wel een dik jaar geduurd voor ik de stap echt durfde te nemen.’’ Voor Malou is lingerie dan ook heel belangrijk: ‘’Lingerie kan je outfit echt maken of breken. Bovendien heeft het dragen van mooie lingerie bij mij hetzelfde effect als een goed paar hakken of sexy lippenstift.’’ De naam van haar lingeriemerk moest goed allitereren en tegenpolen vertegenwoordigen. ‘’Ineens schoot de naam Lola + Lou door mijn hoofd en ik vond het meteen perfect; Lola klinkt lief en sexy en Lou klinkt lekker androgyn en stoer.’’

Foto: Lola + Lou
Foto: Lola + Lou

Stoffen die niet horen

Lola + Lou onderscheidt zich van andere merken door veel te experimenteren, vertelt Malou: ‘’Zo gebruiken we stoffen en kleuren die eigenlijk niet ‘horen’ bij lingerie, zoals appeltjesgroene lycra. Het klinkt misschien wat vreemd, maar geloof me; in combinatie met bijvoorbeeld zwart kant geeft het een heel mooi effect! Daarnaast is lycra ook gewoon heel erg comfortabel.’’ Dat lingerie comfortabel zit is voor Malou erg belangrijk. ‘’Het klinkt zo ontzettend Nederlands, maar ik vind het belangrijk dat lingerie niet alleen mooi is, maar dat het ook gewoon draagbaar is. Ik vind het zonde om een lingeriestuk te kopen om het vervolgens nooit te kunnen dragen. Het is een beetje in de categorie ‘kan ik ermee op de fiets?’’’

Foto: Lola + Lou
Foto: Lola + Lou

Nieuwe collectie

Momenteel is Malou bezig met een nieuwe collectie. ‘’De volgende collectie staat nu nog echt in de kinderschoenen, maar de huidige ontwerpen zijn vooral heel erg zacht en vrouwelijk, maar wel met de typische Lola + Lou touch. Verder durf ik echt nog geen uitspraken te doen, want bij de huidige collectie hebben we ook last minute nog wijzigingen doorgevoerd.’’


Lees ook:

Gerelateerd

  • De erfenis van V&D: hoe staat het ervoor?

  • Vrouwen lezen acht keer vaker horoscoop dan mannen

  • Nep make-up vol rattenpoep en urine

  • Nederlanders om in de gaten te houden: Managing Director TechMeUp Nikky Hofland