In de spotlight: Linda Gielis

Linda Gielis is eigenaresse van de online lingerie store La Blush. Ze ontwerpt, maakt en verkoopt lingerie onder haar eigen merk genaamd LYN LABEL. ‘’Ik bedacht een concept waarbij het ik het ontwerpen en het schrijven van gedichtjes met elkaar kon combineren.”

Linda begon tien jaar geleden met de opleiding Fashion & Design en volgde daarna een lingerie specialisatie op de modevakschool. ‘’Daar ontstond mijn droom om ooit een eigen label op te zetten. Toen ik vorig jaar mijn baan kwijtraakte, was dat hét moment om het te gaan proberen’’, vertelt Linda. Ze begon een ondernemersplan, een stappenplan en bedacht een concept waarbij het ontwerpen van lingerie en het schrijven van gedichten mooi samenkwamen.”Er staan verschillende gedichtjes achter op de kaartjes die aan de lingerie setjes hangen”. Zo is La Blush geboren.

Foto: Thijmen Boet van Refined Media
Foto: Thijmen Boet van Refined Media

Terug naar de ambacht

Linda wil met haar lingerie bereiken dat vrouwen zich goed en bijzonder voelen. ‘’We gaan niet voor massaproductie, maar we gaan terug naar de ambacht om met de hand, bijzondere, exclusieve en betaalbare items te maken’’. Ook vind Linda het belangrijk om de klant te betrekken bij het ontwerpproces. ‘’Zodra we een atelier/winkel hebben zou het leuk zijn als we samen met de klant en andere creatieve ondernemers, mooie nieuwe ontwerpen kunnen creëren. Het persoonlijk contact met de klant is heel belangrijk en als we weten dat een klant bijvoorbeeld een lingeriesetje bestelt voor de huwelijksnacht, sturen we op de trouwdag een persoonlijk berichtje’’.

Foto: Thijmen Boet van Refined Media
Foto: Thijmen Boet van Refined Media

Lijstjes maken

Voor beginnende ondernemers raadt Linda aan om je doel door middel van kleine stappen uit te werken in een plan. ‘’Dit heeft mij enorm geholpen, want door deze lijstjes werk je doelgericht en maak je alles heel overzichtelijk’’. Daarnaast is een dosis discipline, doorzettingsvermogen en een positieve instelling ook niet onbelangrijk. ‘’Het ontwerpen van lingerie geeft mij enorm veel energie.’’

Foto: Thijmen Boet van Refined Media
Foto: Thijmen Boet van Refined Media

Gerelateerd

  • Liefde voor je lijf, zet jezelf op de eerste plaats

  • In ‘De wereld van mijn Dochter’ merkstrateeg bij de Rabobank, Marianne Bruijn, over financiële zelfredzaamheid van vrouwen.

  • In de spotlight: business coach en podcastmaker Deisy Amelsbeek

  • In de spotlight: Miloeska Fennema van Jij bent het waard