Modeblogger Negin Mirsalehi geeft tips voor een succesvol Instagramaccount

Negin Mirsalehi (27) heeft wereldwijd bekendheid verworven met haar Instagramaccount dat volstaat met foto’s van zichzelf, wat ze meemaakt en de locaties die ze bezoekt. Waar de meeste internetpersoonlijkheden aangeven dat ze begonnen zijn als hobby, heeft Negin altijd een zakelijke insteek gehad. Tijdens Emerce eDay vertelde ze haar verhaal en gaf ze tips voor Instagrammers die in haar voetsporen willen treden.

Negin kwam in 2012 op het idee om haar liefde voor mode te combineren met Instagram. Om aanhang te creëren ging ze massaal vrouwen en met name modebloggers volgen op het sociale medium: “Twee maanden lang werkte ik in het begin van de dag aan mijn scriptie en vervolgens volgde ik vanaf drie uur ’s middag tot ‘s avonds Instagramgebruikers met als doel dat ze mij terug gingen volgen.” Haar tactiek werkte en inmiddels heeft ze maar liefst 3,4 miljoen volgers.

De bloedmooie Negin werkt nauw samen met haar vriend, Maurits Stibbe, die tevens haar manager is. Dit jaar komt tweedederde van hun omzet uit bloggerelateerde activiteiten, zoals een gesponsorde post op Instagram of een betaalde blogpost.

Maurits Stibbe
Maurits Stibbe

Tips van Negin en Maurits voor een succesvol Instagramaccount:

  • Wissel af

Volgens Negin wordt een Instagramfeed te druk als je alleen maar kiekjes van jezelf plaatst: “Ik wissel foto’s van mezelf af met foto’s van de omgeving. Het is aan te raden om hier balans in te vinden.”

  • Zet in op meerdere kanalen

Zorg dat je niet afhankelijk bent van één media. Trends komen en gaan en voordat je het weet is Instagram niet meer zo groot. Om die reden heeft Negin, naast een Instagramaccount, ook een blog, is ze actief op Snapchat en heeft ze sinds kort een eigen haarproductlijn, Gisou. Daarnaast is ze onlangs begonnen met vloggen. “Hierdoor neem ik het risico weg van het opbouwen van en volgerbase op één kanaal.”

  • Wees persoonlijk

Mensen willen je beter leren kennen, geef ze hier ook de kans voor. Negin: “Draag op foto’s niet alleen een grote zonnebril, zo kunnen je volgers niet goed zien wie je bent en creëer je afstand.”

  • Sta open voor experimenten

Om je te onderscheiden en inspirerend te kunnen zijn, is het belangrijk om te durven experimenteren.

  • Zorg voor een goede kwaliteit

Volgens Stibbe maken veel bloggers de fout om samen te werken met merken die geen kwalitatieve goede posts opleveren. Het stel gaat zelf dan ook niet met iedereen in zee. “99 procent van de opdrachten wijzen we af”, aldus Stibbe. Dit doen ze omdat ze een goede kwaliteit willen leveren, met als doel Instagrammers aan te trekken. Daarnaast gaan Instagramgebruikers via een bericht op Negins account geen bedrijven volgen die hun sociale media niet op orde hebben. Ze werken hoofdzakelijk met high-end merken, zoals Dior, Cartier en Chanel.

  • Breng je doelgroep in kaart

Door de likes en reacties in de gaten te houden, kom je te weten wat bij je volgers in de smaak valt. Negin reageert overigens nooit op reacties, omdat ze daar geen tijd voor heeft.

  • Post niet te veel

Negin liet in een interview met Emerce weten dat je vroeger meer volgers kreeg door veel te posten. Die tijd is volgens haar echter voorbij. “Elke post moet ertoe doen.” Ze plaatst momenteel drie posts per dag, terwijl ze voorheen dagelijks vijf berichten de wereld instuurde.

Negin Mirsalehi
Negin Mirsalehi

 

Gerelateerd

  • Lex van Delft

    In de spotlight: Lex van Delft van escortbureau voor lesbische seks De Stoute Vrouw

  • Marit Bouwmeester scoort op internationale wateren

  • In de spotlight: “Leef je volgens het boekje of in lijn met wie je bent?”

  • “Ik zeg weleens: antipathie tegen prostituees zit in mensen hun DNA”