In de spotlight: Nicole Mengerink over haar werk bij de Huishoudbeurs

De Huishoudbeurs in de Rai in Amsterdam wordt ieder jaar druk bezocht door vrouwen uit heel Nederland. Wij spraken met beursmanager Nicole Mengerink: ‘’Ik probeer de Huishoudbeurs mijn eigen draai te geven.’’

Nicole Mengerink is moeder van twee kinderen, gek op reizen door Azië en manager van de Huishoudbeurs. Dit jaar organiseert ze de vijfde succesvolle editie. ‘’Vrouwen, marketing, internet, sales en events waren mijn basis ingrediënten om gevraagd te worden voor deze waanzinnige functie.’’ Dit houdt in dat Mengerink met een sales-, operations- en marketingteam het hele jaar bezig zijn met conceptontwikkeling, partnerships aan gaan en werven van exposanten en bezoekers. ‘’Ik probeer de Huishoudbeurs mijn eigen draai te geven door het bijvoorbeeld ook aantrekkelijker te maken voor een jongere doelgroep. We hebben speciale events als het Beauty, Fashion & Friends Event ontwikkeld en The Model Convention als vast onderdeel van de Huishoudbeurs gemaakt. Dit jaar hebben we een TRNDNG Hotspots route op de beurs. Hier lichten we de meest trendy en hippe merken uit voor jongeren. Daarnaast kunnen ze Vloggers, Facebookers en Instagrammers ontmoeten in de Bring your blog/vlog to live lounge,’’ vertelt Mengerink. Ze heeft daarnaast de Huishoudbeurs meer multicultureel gemaakt. ‘’Sinds twee jaar vindt er een Azië Pasar Malam Festival plaats op de beurs, met heerlijk eten in oosterse sferen.’’

Nicole_2

Mengerink zelf is heel enthousiast over de beurs. ‘’De diversiteit vind ik het allerleukste. Ik stel al mijn aankopen uit tot aan de beurs. Van woonaccessoires, schoonmaakproducten, sieraden, beautyproducten tot lekkernijen. Maar alle blije gezichten van de bezoekers vind ik het allerleukste.’’


Lees ook:

Gerelateerd

  • In de spotlight: Barbara Muller van de Beschermde Wieg

  • In de spotlight Investor Tamara Obradov 

  • Kate Middleton’s eerste fotoshoot voor de Britse Vogue

  • Deze foodfestivals mag je niet missen