In de spotlight! Leontine Smith

Leontine Smith heeft haar eigen PR & Communicatieadviesbureau dat steeds meer landelijke bekendheid krijgt. Naast haar drukke zakelijke leven draagt ze ook, samen met haar man, zorg voor haar zoon Max.

De Haagse Leontine is afgestudeerd in haar eigen stad, waar ze de Hogere Europese Beroepen Opleiding volgde, met als specialisatie PR & Communicatie. Na 5 jaar bij een groot PR bureau te hebben gewerkt, begon ze in 2003 haar eigen bureau: Smith Communicatie.

Gezin
In datzelfde jaar werd haar zoon Max (12) geboren. “Een mooi jaar”, volgens Leontine. “Manlief Mark heeft ook een eigen bedrijf, dus we zijn 2 ondernemers op 1 kussen. Dit is een van de redenen dat mijn zakelijke leven goed met mijn privé leven te combineren is. We zijn zelf ‘in charge’ en kunnen ervoor zorgen dat er altijd iemand thuis is voor Max. Wel met de hulp van mijn ouders die 2 straten verderop wonen en kunnen inspringen. Het is een kwestie van goed plannen.”

Inmiddels is Smith Communicatie uitgegroeid tot een team van 8 personen. De bedrijven die hun communicatie en PR bij Smith Communicatie onderbrengen zijn divers en uiteenlopend. Zo verzorgt het bureau bijvoorbeeld de communicatie van het Steigenberger Airport Hotel Amsterdam en De Pier in Scheveningen, maar ook de free publicity van de Food Truck Festivals TREK en het Internationale Vuurwerkfestival.

“Aangezien wij ook een eigen event manager in huis hebben, merken wij dat steeds meer organisaties, naast de PR & Communicatie, ook de verzorging van hun congressen, bijeenkomsten en evenementen bij ons onderbrengen. Dat is ook de reden dat wij groeien. We spelen continue in op wat de markt vraagt en daar zoeken we de juiste personen bij.”

De toekomst
Leontine zit al bijna 20 jaar in het vak maar is er nog lang niet op uitgekeken. Ze heeft nog grotere plannen met haar bureau en blijft netwerken waar ze maar kan. “Mijn ambitie is om Smith Communicatie binnen nu en 3 jaar te laten groeien naar 15 communicatieadviseurs. Ik ben ervan overtuigd dat dit gaat lukken. Door onze persoonlijke aanpak en inlevingsvermogen staan wij bekend als een professionele en enthousiaste partner.”

“En het mooie van dit alles is, dat het niet eens als werken aanvoelt en dat ik het na al die jaren nog steeds vol enthousiasme doe.”

Meer weten over Smith Communicatie? De website is hier te vinden.
Bekijk onze fotoserie van Leontine door op de grote foto boven het artikel te klikken.

Andere vrouwen in de spotlight:

 

 

Gerelateerd

  • Gucci campagne verboden door ASA wegens te dunne modellen

  • Artsen weten niet genoeg over vrouwelijk lichaam

  • The Parative Project: shirts, vlaggen en tassen tegen mensenhandel

  • 6 nieuwkomers in de Amsterdamse Foodhallen