In de spotlight: Joyce en Ilse Boonders

Fameuz is een goedlopende tassenlijn van de twee ambitieuze zussen Joyce (24) en Ilse Boonders (22). Binnenkort openen de twee dames een pop-up store in Amsterdam. Door de beperkte oplages en unieke stoffen maken we elk tasje maximaal vijf keer. ‘’De kans is daarom uitgesloten dat je een fashiontwin tegenkomt.’’

Joyce heeft eerst een op opleiding ruimtelijke Presentatie en Communicatie gedaan en daarna heeft ze de opleiding Fashion & Design op het Amsterdam Fashion Institute gestudeerd. Ilse zit momenteel in haar laatste jaar van de studie Voeding & Diëtiek. De twee kwamen op het idee om een tassenlijn te beginnen door de studie van Joyce. ‘’Ik was tijdens mijn studie vaak te vinden op stoffenmarkten in zowel het binnen- als buitenland. Van deze stoffen creëerde ik onder andere jasjes voor mezelf, die Ilse vervolgens op social media plaatste. Veel mensen vroegen of wij de jasjes ook verkochten, zo is Fameuz ontstaan,’’ vertelt Joyce. ‘’Het productieproces van de jasjes zorgde voor veel restanten. Deze wilden wij hergebruiken om verspilling tegen te gaan. Hieruit zijn de totebags, portemonneetjes en andere items ontstaan. Door de beperkte oplages en unieke stoffen maken we elk tasje maximaal vijf keer. De kans is daarom uitgesloten dat je een fashiontwin tegenkomt,’’ vult Ilse aan.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Pop-up store

Vanaf 1 april gaat de pop-up open van Fameuz. ‘’Een eigen winkel is al heel lang een droom van Joyce. Een winkel waar je geïnspireerd wordt door creativiteit van verschillende merken. Wij verkopen niet alleen de producten van Fameuz, maar de consument kan ook andere producten vinden in de Pop Up store,’ aldus Ilse. ‘’Daarnaast wordt een gedeelte van de winkel ingericht als atelier, hierdoor kan de consument zien hoe de producten van Fameuz gemaakt worden. Alle producten in de Pop Up store zijn handgemaakt en uniek. In de winkel vind je onder andere accessoires, kleding voor kinderen en volwassenen, woonaccessoires, wanddecoratie en ansichtkaarten,’’ vertelt Joyce. ‘’Onze volgende droom is meer verkooppunten hebben in Nederland, zodat Fameuz een begrip wordt. We willen dat elke vrouw een Fameuz tas in haar collectie heeft en we willen een exclusievere lijn opzetten. Hiermee willen we in elk segment tassen aanbieden.’’

Pop-up store
Pop-up store

De Pop Up store is gevestigd aan de Quellijnstraat 80 in Amsterdam. De winkel zal er staan van 1 april tot en met 31 mei.


Lees ook:

Gerelateerd

  • ‘Winkelen draait in de toekomst om beleving’

  • In de spotlight: Manon Kerkhof en Maaike de Vries over hun boek ‘Ook leuke meisjes worden vijftig’

  • Accessoires voor zomer 2016

  • In de spotlight: directeur Vrouwen van Nu Carla Wijers