#ILookLikeAnEngineer
Isis Wenger, een 22 jarige ingenieur, heeft de hashtag #ILookLikeAnEngineer de wereld in geholpen. Hiermee hoopt ze dat er meer vrouwen in de techsector komen werken.
Slechts 23 procent van de techwerkers is vrouw en het loopt zelfs achteruit de afgelopen jaren. Bij Google is het nog 30 procent, maar bij Facebook slechts 15 en bij Twitter zelfs 10 procent. Wenger en andere vrouwen zijn campagnes begonnen om andere vrouwen te stimuleren voor het techvak te kiezen.
De hashtag van Wenger wordt al meer dan 25.000 keer gebruikt door verschillende vrouwelijke techwerkers. Daarnaast is er sinds gisteren een crowdfundingcampagne opgestart. Het doel: 3.500 dollar ophalen om een billboard te kunnen bekostigen. Het doel is nu al behaald. In een dag is er meer dan 10.000 dollar opgehaald.
#ILookLikeAnEngineer takes over social media http://t.co/nY7byhjsd0 pic.twitter.com/jyedpVWrhP
— Digital Trends (@DigitalTrends) August 7, 2015
https://twitter.com/InsideAmazon/status/629365077129469953