HEMA neemt afscheid van Jip en Janneke na 56 jaar

Jip en Janneke van Annie Mg Schmidt; we zijn er allemaal mee opgegroeid. In 1953 verscheen het eerste verhaal van het ondeugende duo in Het Parool en sinds 1959 zijn Jip en Janneke het handelsmerk van de HEMA. Maar niet voor lang meer..

Voorleesboekjes, rompertjes, servies of haarproducten; Jip en Janneke staan al 56 jaar op een groot deel van de producten in de HEMA afgebeeld. Toch heeft de HEMA besloten afscheid te nemen van deze twee karakters. De nieuwe topman Tjeerd Jegen vertelt in een interview met het AD dat Jip en Janneke niet meer populair zijn. Tegenwoordig gaat de voorkeur van kinderen eerder uit naar de Minions of Maja de Bij. Het miljoenenverlies van de winkelketen heeft hier natuurlijk ook mee te maken, want Tjeerd Jegen verwacht dat de ‘hippere’ tekenfiguren meer verkocht zullen worden.


Lees ook:

Gerelateerd

  • Charlotte Tilbury naar Bijenkorf Amsterdam

  • Nooit meer pijnlijke voeten dankzij deze pumps met verwisselbare hak

  • In de spotlight: Mariah en Wendelien van Yoni

  • “Kinderbeha voedt onzekerheid over lichaam”