Cosmeticamerk komt op voor onderdrukte Chinese vrijgezelle vrouwen

In China is het totaal ongepast om niet getrouwd te zijn. Het cosmeticamerk SK-II komt op voor vrouwen die ondanks de zware maatschappelijke druk single zijn. Dit doen ze door middel van hun campagne ‘Leftover Women’

Cosmeticamerk SK-II maakte een campagnevideo met als titel: Marriage Market Takeover. Hierin laat het merk zien wat voor druk er wordt gezet op jonge Chinese vrouwen. Vrouwen die vóór hun dertigste jaar niet getrouwd zijn, worden ‘Sheng nu’ genoemd wat overschot betekent. Ze worden gezien als een schande en soms hangen wanhopige vaders zelfs overal op publieke plaatsen briefjes op in de hoop dat hun dochter een geschikte man vindt.

De reclamespot maakt deel uit van de #ChangeDestiny campagne van SK-II, die wereldwijd verhalen deelt van vrouwen die stereotyperingen doorbreken.


Lees ook:

 

Gerelateerd

  • “A moment of silence”

  • Unicef campagne tegen cyberpesten

  • Topmodel Gigi Hadid in een notendop

  • Hoe tast stress het brein aan?