The Mad Rush: Pop-up store vraagt aandacht voor fast fashion industrie
Er is een bijzondere pop-up winkel geopend in Amsterdam. Aan de voorkant ziet het eruit als een modieuze kledingwinkel. Als je binnenkomt kom je terecht in een krap kamertje waar zes vrouwen met mondkapjes aan het werk zijn. In de ruimte is het benauwd, muf en om je heen zie je beelden van hoe het er in kledingfabrieken met slechte arbeidsvoorwaarden aan toe gaat.
Schone Kleren Campagne en Mama Cash willen met de pop-up shop The Mad Rush aandacht vragen voor de fast fashion industrie. De campagne laat jonge consumenten zien en ervaren dat ze zelf invloed hebben op de activiteiten van kledingmerken en de onmenselijke situatie in ontwikkelingslanden. In nog veel te veel landen werken meisjes en vrouwen voor een hongerloon in slechte omstandigheden. Als je de pop-up store verlaat krijg je tips mee om zelf een positieve bijdrage te leveren aan de kledingindustrie en kun je een tasje kopen die de vrouwen in de winkel hebben gemaakt.
The Mad Rush is van 11 tot en met 15 mei te vinden op de Kalverstraat.