Oude campagne bereikt nu 15 miljoen mensen

Hulporganisatie Cordaid maakte in 2007 een campagne waarin slachtoffers van droogte in Kenia poseerden met luxe-producten. Acht jaar later krijgt de campagne veel meer aandacht dan in 2007.

De boodschap van de campagne: wees je bewust van wat je consumeert, want het geld dat je uitgeeft aan luce-producten kan een groot verschil maken voor mensen in nood. Een boodschap die het nu goed op sociale media doet. ‘Acht jaar geleden bestonden sociale media niet eens, of toch niet op de manier waarop we ze nu kennen’, zegt Judith Maat, de vrouw achter de campagne.

‘De campagne had ooit al een prijs gewonnen op de Cannes Lions, dus hij stond al ergens online. Maar hoe zoiets op het internet gaat leven, dat is toch compleet oncontroleerbaar. We bereiken nu 15 miljoen mensen in verschillende landen,’ gaat Maat verder. Ze noemt het nieuwe succes een ‘absolute verrassing’.

Volgens Maat heeft het succes ook te maken met dat het thema van ongelijkheid in de wereld nog steeds actueel is. ‘De wereld is door sociale media dichterbij gekomen.’

 

Bron: Nieuwsblad.be

 

Gerelateerd

  • De week van Het Vergeten Kind

  • In de spotlight: Lisa de Vries Sousa Aniceto en Verona Hendriksen van platform ‘Lyme dat blijft plakken’

  • Kijkje in het hoofd van autistisch kind

  • For the Love of Laundry