Lingeriewinkel combineert op unieke wijze on- en offline winkelen

Velen zullen het herkennen: heb je in een winkel eindelijk het kledingstuk van je dromen gevonden, blijkt je maat uitverkocht te zijn. Lingeriewinkel Lincherie heeft een winkelconcept bedacht dat hier korte metten mee maakt. In een nieuw filiaal van de winkel in Amsterdam hangen te allen tijde alle lingeriesetjes die ze verkopen.

Bij het nieuwe zogenoemde Lincherie Styling Center is het naar eigen zeggen niet mogelijk dat er iets uitverkocht raakt; de complete collecties van de merken Marie Jo, PrimaDonna en Andres Sarda zijn er altijd aanwezig. Dat komt omdat vrouwen in de winkel alleen lingerie kunnen passen.

Als ze vervolgens iets willen aanschaffen, kunnen ze dat in de zaak online bestellen. Hierdoor is er in de winkel genoeg ruimte om volledige collecties te hangen. Er hoeft immers geen ruimte meer gemaakt te worden voor tientallen exemplaren van bijvoorbeeld dezelfde beha.

Als je na het shoppen bij Lincherie Styling Center nog niet zeker weet of je iets wilt aanschaffen, kun je ter plaatse een verlanglijstje opstellen en die naar jezelf mailen. Tevens worden na een bezoekje aan de lingeriezaak de voorkeursstijlen en de aanbevolen maat van je opgeslagen in de zogenoemde Personal Shop, die je thuis kunt bezoeken.

Annelies Braeckman, retailmanager van Lincherie, legt uit waarom ervoor gekozen is om on- en offline shoppen te combineren: “We wilden voor vrouwen een plek creëren waar het beste van twee werelden samenkomt: de unieke paskamerservice, gecombineerd met het gemak van online shoppen. Met andere woorden: het meest uitgebreide assortiment en gratis verzending en retournering.”

3D-scanspiegel

De combinatie van on- en offline winkelen is niet het enige vernieuwende dat de winkel biedt. De lingeriezaak beschikt sinds kort ook over een 3D-scanspiegel. Deze maakt in minder dan een minuut tijd 140 metingen van het bovenlichaam van een klant, die omgezet worden in haar behamaat. Vervolgens stelt een styliste op basis van de specifieke wensen en behoeften van een klant een selectie samen van lingerie die ze kan gaan passen.

Gerelateerd

  • De meeste hilarische en herkenbare tweets van ouders

  • Fall 2016: Calvin Klein pakt groots uit

  • hardeman kleding mode

    In de spotlight: Sophie Hardeman van kledinglijn Hardeman

  • In the spotlight: Ondernemer Astrid helpt je bij de groei en het beheer van je webwinkel