Kerrie Finch van FinchFactor: “Ik wil dat de hele wereld Nederland kent”

Nieuws.nl was de afgelopen dagen te vinden op het Cannes Lions Festival. Alle Nederlandse media- en reclamebureaus en hun internationale en nationale clientèle kwamen er samen. Daarom elke dag gesprekken met of reportages over inspirerende, aldaar aanwezige creatieven. Vandaag: Kerrie Finch.

Kerrie Finch is CEO en founder van reputatie management bureau FinchFactor. Daarnaast is zij samen met Leendert Mulder de Nederlandse vertegenwoordiger van Cannes Lions; Orange Lions. “Het is geweldig om met Leendert samen te werken”, vertelt ze.

Nederland wereldberoemd

Finch komt uit het Verenigd Koninkrijk, maar woont al vijftien jaar in Amsterdam. “Het is dus niet raar dat ik Nederland vertegenwoordig in Cannes, ook al ben ik van oorsprong niet Nederlands. We helpen internationale partners om Nederland te begrijpen en we leggen Nederlanders uit waarom het belangrijk is om met internationale partners te werken. Ik wil dat de hele wereld Nederland kent en andersom. Het is te makkelijk om achterover te leunen en te denken dat je eigen land genoeg is. Je moet uit je comfortzone treden.”

Brexit

De brexit zal samenwerkingen niet bevorderen en met vestigingen in Amsterdam en in Londen baalt Finch flink van het vertrek uit de EU. “Ik denk dat de brexit een domme fout is, ik ben geen voorstander. We moeten allemaal samenwerken. Ik weet niet wat er nu gaat gebeuren met Groot Brittanië. Het zal een rare situatie worden.”

Kerrie

Van netwerken tot social media

FinchFactor heeft klanten over de hele wereld en opent binnenkort een derde vestiging, dit keer in Los Angeles. “We helpen onze klanten om met hun merk te groeien. Daar doen we alles voor; van netwerkevenementen tot social media influence. Onze klanten zitten overal. Zo ben ik bijvoorbeeld nog nooit in Sao Paolo geweest, maar we hebben daar al drie opdrachten gehad. Dankzij Skype is het een kleine wereld. Dat geldt ook voor onze connecties. Wij hebben over de hele wereld contacten met de pers, dat maakt ons uniek. Daarnaast werken we alleen met klanten die echt iets te vertellen hebben. We kiezen onze eigen klanten uit. We kunnen wel van iets goeds iets briljants maken, maar we kunnen niet met gebakken lucht werken.”

Gerelateerd

  • De mens is meer dan de helft van een stel

  • Kim De Graeve: Een Mentor in Financiële Vrijheid

  • Boeken van powervrouwen

  • “Ik zeg weleens: antipathie tegen prostituees zit in mensen hun DNA”