De indrukwekkende koers die MEC Nederland vaart onder leiding van Isabelle Dacz

Sinds enkele maanden heeft MEC, het op een na grootste mediabureau van Nederland, een nieuw label genaamd Wavemaker, dat zich volledig toelegt op content strategie, Social Media, Influencer Marketing, Creatie en In-house Productie. Daarnaast is er tegenwoordig een nieuwe kapitein aan boord: Isabelle Dacz. Hoog tijd om meer te weten te komen over de groei die MEC doormaakt en de rol die Dacz daarin heeft.

Voordat Dacz vier maanden geleden CEO van MEC Nederland werd, was ze bij hetzelfde bedrijf de rechterhand van Eric Kramer, waarmee ze een duo-functie bekleedde. Dat ze nu in haar eentje aan het roer staat, bevalt haar zeer. “Ik vind het heerlijk om te mogen beslissen en volledig in control te zijn. Natuurlijk is het soms ook moeilijk. Ik maak veel uren en ben verantwoordelijk voor veel mensen, het is heel hard werken”, vertelt Dacz.

Momenten die ertoe doen

Naast deze verantwoordelijkheid bij MEC heeft Dacz ook vier kinderen, van één tot dertien jaar. Samen met haar echtgenoot weet de druk bezette vrouw een goed functionerende combinatie van werk en privé te maken. Ondanks alle inspanningen van het hechte duo, komt het wel eens voor dat Dacz iets moet missen uit het leven dat zich thuis afspeelt. “Zo heb ik het niet meegemaakt toen een van mijn dochters haar eerste stapjes zette. Ik heb toen tegen mezelf gezegd: ‘nee, het is voor mij de eerste keer als ík het voor het eerst zie. Dat is net zo bijzonder.’ Ik heb het alsnog allemaal gefilmd en vol trots op Facebook gedeeld.”

Vooruitstrevend Nederland

Ook MEC maakt stappen, steeds meer en steeds groter, waar Dacz volop van kan genieten. Met meer dan twintig jaar ervaring in de mediabranche weet ze als geen ander hoe ze zich moet aanpassen en ontwikkelen. “In onze wereld, communicatie, zien we momenteel twee verdienmodellen: betalen voor content, denk aan Netflix, of platformen vol met advertenties. Ik geloof in een derde model. Namelijk een model waar we met data precies kunnen meten welke advertentie relevant is voor de consument. Daar draait MEC om; relevante content met relevante advertenties. De consument moet verlangen naar de content en het merk.”

Creatie en media worden één. De segmentatie die digital nu al mogelijk maakt vraagt om steeds meer, dynamische creatie over verschillende kanalen heen. Dit zal over 5 jaar alleen maar verder toenemen. One size fits none. Nederland loopt immers altijd voor op zulke ontwikkelingen.”

Gerelateerd

  • Google zoekt succesvolle vrouwen

  • Vrouwen in Saoedie-Arabië krijgen stemrecht

  • FashionWeek; ook een beetje in Dongen

  • Ongelooflijke zonsverduistering te zien