In de spotlight: Fleur van l’Amaurigue

De rosés van het familiebedrijf van Fleur staan bekend als een van de lekkerste uit de Provence en zij verzorgt de sales en marketing van de Special Cuvée wijn Fleur de l’Amaurigue. Deze week staat Fleur van Heemskerck van Beest – de Groot in de spotlight.

Fleur heeft bij diverse grote bedrijven als Ahold en Sanoma in de marketing en communicatie gewerkt. Sinds vorig jaar is zij voor zichzelf begonnen om de sales en marketing van de wijn Fleur de l’Amaurigue te verzorgen.

“Mijn grote passie voor wijn is mede ontstaan door mijn vader die al jaren een enthousiast wijnverzamelaar is. In 1998 hebben mijn ouders een oude wijnboerderij genaamd Domain de l’Amaurigue in de Provence kunnen overnemen, deze is toen de eerste twee jaar verbouwd om er een moderne wijngaard van te maken en een eigen Appellation d’Origin Controllée wijn te produceren. Vanaf 2000 maakt de familie rosé, rode en witte wijnen.”

De wijnen hebben, mede door de jonge wijnmaker Jean Marie Quef, diverse internationale prijzen gewonnen en zijn naast Nederland en Frankrijk ook te verkrijgen in Amerika, Ibiza, Denemarken en Duitsland. Fleur: “We hadden vorig jaar een afzet van 250.000 flessen en dit jaar 350.000 flessen. Het zou mooi zijn om over een jaar naar een half miljoen flessen te gaan.”

Zakelijke en privé
Naast haar drukke zakelijke leven heeft Fleur ook nog twee kinderen: Yannick (6) en Tijn (4). Hoe zij werk en privé combineert? “Alles zo goed mogelijk en tijdig inplannen. Door de flexibiliteit van zelfstandig ondernemer kan je naast de hectiek van het werk ook zelf bepalen hoe je je uren indeelt. Als ik eerst een rondje wil hardlopen in de ochtend, dan doe ik dat. Of de kinderen van school ophalen, dan kan dat ook. Dit geeft een enorm gevoel van vrijheid en het is daarom ook geen enkele moeite om ’s avonds of in het weekend even te werken.”

Ze vervolgt: “Verder probeer ik regelmatig met mijn man tijd in te plannen om bijvoorbeeld uit eten te gaan of een weekendje weg te boeken. Daarnaast zing ik in een bandje waar ik enorm veel plezier en energie uit haal.”

Voor meer informatie kun je terecht op de website van l’Amaurigue.

De Special Cuvée Fleur de l’Amarurigue rose is onder andere te vekrijgen bij NAN-wijn in Amsterdam en Francoise wijnen in Amstelveen. De wijn wordt ook geschonken in restaurants als RIJKS van het Rijksmueum, Tijn Akersloot in Zandvoort, Barbarossa in Scheveningen en De Republiek in Bloemendaal.

Lees ook:

 

Gerelateerd

  • Gentle sectio: wat is het precies?

  • ‘Jonge vrouwen verdienen meer dan mannen’

  • In de spotlight: kunstenaar Fleur Pierets

  • Vrouwen, mannen en seksualiteit. Hoe stereotypen sekseverschillen in stand houden