De evolutie van de invloedrijkste blogger ter wereld

De Italiaanse Chiara Ferragni is de oprichster van de populaire blog The Blonde Salad. Begin 2016 bleek zelfs uit een onderzoek van modeportal Fashionista dat ze de meest invloedrijke blogger ter wereld is.

In 2009 startte Ferragni de fashionblog The Blonde Salad samen met haar vriend Riccardo Pozzoli. Voor acht euro kocht ze een eigen domeinnaam en op haar website plaatste ze voornamelijk foto’s van haar outfits. Haar vriend verzorgde de zakelijke kant van haar blog en binnen no time groeide The Blonde Salad tot de populairste blog van Italië. De twee gingen uit elkaar in 2013, maar zijn nog steeds zakenpartners. Haar nieuwe vriend Andrew Arthur heeft ze ook weer betrokken in haar business. Arthur is fotograaf van beroep en schiet de outfitfoto’s van Ferragni.

In 2013 begon Ferragni een eigen schoenlijnen onder de naam Chiara Ferragni Collection. Met deze schoenenlijn verdient de blogger zo’n 5 miljoen dollar per jaar. De schoenen zijn in 200 winkels in 25 verschillende landen verkrijgbaar. Naast de schoenencollectie kwam er nog iets groots op Ferragni’s pad: de prestigieuze universiteit Harvard startte met een case study over haar om over haar weg naar succes te praten.

Inmiddels is The Blonde Salad een miljoenenbedrijf waar zestien mensen voor werken. Grote merken als Dior, Louis Vuitton en Chanel zitten aan haar bedrijf gekoppeld.


Lees ook:

Gerelateerd

  • ‘Hollywood heeft te weinig vrouwen’

  • Elvira George

  • De week van Het Vergeten Kind

  • Je sterrenbeeld klopt hoogstwaarschijnlijk niet meer